Sabtu, 14 September 2013

Selamatkan PAS?

Hari ini Awang Selamat mengulas kenyataan Datuk Harun Taib, Ketua Dewan Ulamak PAS berkaitan dengan kelemahan PAS sejak akhir-akhir ini yang mana ianya mula tergambar di PRU13. PAS kalah banyak kursi Parlimen dan Kedah terlepas tangan.

Datuk Harun Taib menyatakan demikian dimajlis Multaqa Ulama (PAS) Sa Malaysia di Kompleks PAS Kedah. Hasil dari kenyataan dalam ucaptama beliau beberapa resolusi yang menggerunkan pakatan pembangkang, iaitu DAP dan PKR. Resolusi-resolusi yang diputuskan itu akn menggerunkan gulungan pro DAP dan PKR yang adalam PAS itu sendiri, terutamanya Timbalan Presiden sera Naib-Naib Presiden PAS. Kenyataan berani Datuk Harun Taib adalah kebarangkaliannya berasas kapada kenyataan Nik Aziz yang mahu Timbalan Presiden PAS adalah dari kalangan ulamak. Maknanya pada Nik Aziz Mat Sabu bukan ulamak.

Sekarang ini masih lagi belum nampak kegobraan dikalangan pemimpin PAS hasil daripada kenyataan Datuk Harun Taib.

Dari tinjauan semasa, siberangan mendapati banyak kalangan dalam PAS sendiri terutama di Kedah yang bersetuju dengan kenyataan Datuk Harun Taib.

Kita tunggu komen Nik Aziz Nik Mat.

2 ulasan:

  1. Angka Ramalan, Jitu Dan Akurat SGP/HKG 2d 3d 4d yang bisa anda menangkan silahkan anda hub <eyang woro manggolo di 082-391-772-208 Atau angka yang di berikan eyang benar2 jebol langsung 6D tak saya sangka saya menang 250 jt sudah 3 kali putaran berturut-turut saya menang sudah banyak yang lain tapi tidak ada bukti hanya eyang lha yang bisa membuktikan angka nya eyang saya sangat berterimah kasih eyang.

    BalasPadam