Khamis, 26 Ogos 2010

KEDA

Maka berterima kasih lah dengan tidak terhingga Ustaz Azizan Menteri Besar Kedah kapada Kerajaan Persekutuan kerana telah meluluskan pemohonan Kerajaan PR Kedah meletakkan wakilnya sebagai Ahli Lembaga Pengarah KEDA. Mereka yang di lantik ialah Exco Dato' Fakhrurrazi dan KCS Dato' Noh Pengarah Tanah dan Galian Negeri Kedah.

Walau pun telah dipersetujui dua orang itu, Ustaz Azizan masih lagi menyebut-nyebut berkehendakkan dua orang lagi ahli profesional sebagai mewakili Kerajaan PR masuk ka bord KEDA.

Apa pun, Ustaz Azizan telah memuji-muji bahawa KEDA lah yang banyak menyelsaikan masaalah kemiskinan dan pembangunan prasarana serta pembangunan insan di negeri Kedah dengan berjaya memberi sumbangan kapada rakyat Kedah sahingga sebahgian daripadanya mendapat tambahan rezeki.

Yang menyakitkan hati ialah, Ustaz Azizan mengatakan, jika tidak kerana gerta beliau Kerajaan PR nak tutup oprasi KEDA, Kerajaan Pusat masih tidak mahu melayannya. Sebenarnya, nyawa KEDA bukannya terletak di hujung jari Ustaz Azizan, ianya duduk kapada rakyat. Sekiranya Ustaz Azizan nak tutup KEDA hanya kerana tiada Wakil Kerajaan PR Negeri, rakyat boleh usahakan dengan berbagai-bagai cara untuk menghalangnya. Awat? Mat Sabu saja boleh jadi KETUA TUNJUK PERASAAN, ORANG LAIN TAK BOLEH?. Ustaz Azizan nak tengok lembu, kerbau, kambing berselerak di keliling Wisma Darulaman, cuba laaaahhhh.....!!!!!!!!

Demikianlah bongkak dan sombongnya Menteri Besar Kedah yang kita nampak macam tukang lawak dan tak cakap banyak.

8 ulasan:

  1. Patutnya isu ini diketengahkan dan diberikan perhatian...

    Ramai sebenarnya yang tak tahu apa muslihat dan permainan politik PAS menyusahkan rakyat termiskin (atau termalas?) Kedah di dalam KEDA....

    BalasPadam
  2. Jika diketengahkan, banyak perkara yang boleh dikorek dalam KEDA. Kakitangannya yang mejahnamkan konsep KEDA itu sendiri. Diantaranya, terlalu banyak yang bekerja lepas tangan dan terlalu banyak yang menjadi 'ular kepala dua'

    Mereka "horryyyy.." apabila satu Exco Kerajaan PR menjadi ALPnya.

    BalasPadam
  3. sembang apa berangan oiii...mulut berbau macam kentut buah berangan..bangkaiii..

    pi la bawa khebau, lembu, kambing yang nak bawa pi tunjuk perasan...bawa ayam itik sekali pun tak pa....pooddaaahhhhhh...citttt... phtuuuuuiiiii..!!

    BalasPadam
  4. Depakata, jika KEDA di tutup kerana tak lantik ALP Kerajaan PRnya, depa nak bawa lah kambing, lembu semua. Ayam itik depa nak lpaih depan rumah Mentaloon.

    Anon 19:38, tak baik ludah oghang, esok-esok ayaq lioq yang hang ludah tu timpa batang hidung hang balik koot...

    Aku tak mau kata apaaa.... manalah tahu, PRU13 ni, BN menang balik..... hi hi hiii...

    BalasPadam
  5. Kerajaan PAS cemburu pada KEDA agaknya kerana KEDA menjadi kuda tunggangan UMNO di kedah.Dalam KEDA pun belambak hantu-hantu PAS.

    BalasPadam
  6. Bukan hantu lagi... jin aprit PAS daaahh.. dok tepi GM tuuhh... GM pi mana pin dia ikut. Pasai tu yg MB Kedah nak sangat ALP wakil PAS ada dalm tuuu...

    KEDA kuuda tunggangan UMNO, tak betu laahhh... Kebetulan ja, Dato Bashah di lantik jadi Pengerusi.

    BalasPadam
  7. anon 00:20

    betui pa..depa mana owg nak bawa menatang tu semua..menatang tu banyak..orang yang nak heret pi yang x dak ..kan betui dak..berapa kali dah dok buat demo depan wisma ...x dak berap orang yg join...hehehe

    BalasPadam
  8. Ada kesah terbaru MB (PAS) Kedah sedanga hangat dipasaran.

    Khabar rombongan MB yang membuat lawatan kerja ke Mesir dan Arab Saudi baru2 ini. Apa yang hangat Wisma DarulAman dan ahli2 PAS sendiri ialah kerana MB depa turut mengerjakan umrah dengan menggunakan perbelanjaan kerajaan negeri sedangkan kerja umrah tu bersifat peribadi.Ini keran mereka membandingkan dengan MB Kelantan yang mana sepanjang beliau menjadi MB, belum pernah beliau mengada lawatan kerja sambil mengerja umrah atau haji. Nik Aziz akan mengambil cuti apabila pergi mengerjakan umrah atau haji.

    Yang dia orang takpuas hati ialah perbelanjaan (dibiayai oleh wang kerajaan) yang digunakan semasa mengerjakan umrah amat mengejut khabarnya untuk penginapan sahaja mencecah RM15,000/bilik sehari untuk MB dan RM3,000/bilik(2orang) sehari untuk anggota rombongan yang lain.Hotel bertaraf 7*++ itu terletak di Mecca Clock Tower yang baru siap dibina.

    Boleh siasat sendiri kalau nak kan lebih kepastian.

    Kalu macam ni...alamat dia semakin miskin la kerajaan Kedah selepas ni.

    Nyesal aku pangkah PAS PRU12 yg lepaih. Tobat lahum la untuk PRU13 ni. tapi nak pangkah UMNO pun..bagai dikatalah..x berubah-ubah lagi pun, PRU13 tak berapa hari dah ni....dilema...dilema...!!!

    BalasPadam