Khamis, 5 Julai 2012

CALUN PKR BARU KULIM/BANDAR BARU

Sudah dikenalpasti bahawa calun PKR Kulim/Bandar Baru dalam PRU13 NANTI ialah Datuk Saifuddin Nasution Islam. Sekarang Ahmli Parlimen Macang, Kelantan yang juga Setiausaha Agong PKR. Penasihat PKR Datuk Sri Anwar Ibrahim telah mengistiharkannya diperhimpunan PKR Kulim baru-baru ini.

Memang sesuai sekalu Datuk Saifuddin Nasution dicalunkan sebagai calun PKR dikawasan tersebut, kerana pada satu ketika salepas PRU 1999 Saifuddin Nasution telah menang sebagai calun PKR dalam pilihanraya kecil DUN Lunas yang juga bersempadanan dengan Parlimen Kulim Bandar Baru.
Penduduk akar umbi kesemua bangsa Melayu, India dan Cina dikawasan DUN Lunas amat mengenali beliau tentang kerajinan beliau melawat kawasan, membangun kawasan Lunas sahingga penduduk disitu tidak ada apa-apa benda lagi yang mereka perlu minta tolong kapada Wakil Rakyat mereka (ADUN PKR) pada waktu itu Datuk Saifuddin Nasution (masa itu tiada Datuk). Pembanguna melimpahruah mencurah-curah datang ka kawasan tersebut hasil dari perjuangan beliau. Kaum Cina, India dan Melayu amat gembira dengan khidmat beliau memajukan kawasan tersebut.

Hasil dari khidmat beliau yang amat bernilai itu rakyat menjadi terlupa kapada beliau dan pada PRU 11 2004 PKR kalah di DUN Lunas dan dimenangi BN. Hakikatnya rakyat menjadi keliru dengan janji yang berdegar-degar dalam PRK pada ketika itu, rupa-rupanya mereka ditipu dalam PKR tersebut. PKR menang pada kali itu kerana menggunakan samsing-samsing dengan menakut-nakutkan rakyat bergerak berkerja saperti serigala menyerang mangsa.

Adakah dalam PRU13 nanti, untuk mendapat kemenang di Parlimen Kulim/Bandar Baru PKR/Saifuddin akan melakukan tektik yang sama kah?. Mari kita tunggu kehadziran Datuk Saifuddin Nasution Ismail dalam PRU13 nanti.

42 ulasan:

  1. Jeneh tak lakuuuu... Nik Aziz dah tak bagi daah PKR bertanding di Kelantan.....hihi

    BalasPadam
  2. Penungggu Bt Besar6 Julai 2012 pada 3:04 PG

    Sebab apa dia pilih Kulim/Bandar Baru..

    Sebab mereka tak mau lagi kroni mamak-mamak.
    PKR yakin akan menang walaupun dgn majoriti yg nipis.

    UMNO Kulim/Bandar Baru pun indah khabar dari rupa.
    Pancung memancung sesama ahli UMNO tak renti lagi.

    PKR akan terus menang di Kulim/Bandar baru kerana luka lama belum terubat. Paham sendirilah......

    BalasPadam
  3. umno dgn pkr perintah parlimen kulim/bandar baru serupa saja.
    tak ada beza pun.

    yg buncit merekalah.

    BalasPadam
  4. Dok perhati kok luar je kooottt...macamana situasi Politik KBB. Geng mamak Kadiaq tu hanya Dato' Aziz sorang jeee. Habis berbaik sesama sendiri daaah. PAS hal PAS pulak, dengaq kata ADUN bergaduh dengan Ketua PAS KBB. PKR menang pasai Cina dan India jeeeee. Zulkifli Nordin sapa yang kenai?, tapi menang. Menang kerana tu jeeeeerr, fasal Aziz tu Cina marah kat dia, kes Sukiu.

    Yang nak masuk calun PKR KBB ni pulak Saifuddin Nasution bn Ismail. Ni pun jeneh lompat katak lompat cari kawasan pulak. Allaaaah Setiausaha Agong PKR, ikut nak letak lah diri tu kat mana nak bertanding. Bagi tahu kat Wan Azizah dan Wan Azizah tonyoh je tauliah calun, haaa pi bertanding nak tang mana kawasan. Setakat ini Anwar dan umum Saifuddun bertanding di Parlimen Kulim/Bandar Baru. Sapa orang kuat PKR pun dia cari tak jumpa dah, sebab Zulkifli Nordin tak pernah atoq pun kekuatan PKR di Kulim/Bandar Baru, yang ada Lim Swee Nee ADUN Kulim. La Lim Swee Nee bergaduh sakan dengan orang Melayu (UMNO/PAS) kerana isu kubur Cina di Sungai Kob. Sapa lagi Saifuddin nak harap. Saifuddin hanya harapkan PAS dengan DAP saje lah.

    Ingat Saifuddin, kerja kamu di Lunas 5% pun tak dak yang kata dapat memberi kebahgiaan kapada rakyat di Lunas. Lepas jadi ADUN kamu tinggal kawasan. Sebagai contoh babi pun tolong anak-anak cari makan, tak kiralah sghodok ubi kayu orang ka atau sghodok tanah cari cacing, tang bagi makan dia bagi makan anak dia. Ini Saifuddin, dapat jadi ADUN pi KL pi Kelantan, hilang entah kemana. Kesemua niii orang Kulim perhatiiii....

    BalasPadam
  5. Tanpa Nama;

    aku ingat anda kena turun sendiri jelajah seluruh Kulim/B.Baru.
    Parlimen Kulim/Bandar Baru luas bukan besar cawan kopi.
    Rasanya dah amat serik dgn servis UMNO .UMNO itu ok.Cuma sejarah pahit kami payah dilupa.
    Cukup lah PKR/BN dah tak ada beza.

    Cuma manis mulut sahaja.Depan mesra.Balakang janji kosong.

    Tutun sendirilah buat tinjauan dan kajian.

    Jgn bodek lebih sangat.

    BalasPadam
  6. UMNO Kulim/BB masih ditakok zaman purba.
    Belum ada tranformasi.
    Dinasti anak pinak suku sakat.

    BalasPadam
  7. ANAK JATI/TEMPATAN KULIM TAK ADA KE YG LAYAK JADI CALON BN.

    BalasPadam
  8. Ada. Arpan ada Salleh Osma pun ada. UMNO Bahgian macammana?

    BalasPadam
  9. Apa pun.Bersihkan dulu UMNO Kulim/BB tu.
    Tolonglah cari anak jati/watan KBB.
    Ramai cerdik pandai.
    Tanyalah rakyat KBB.
    Jgn pakai cakap UMNO 100%

    BalasPadam
  10. Dengaq cita Dato Irfan belah cari penyokong sendiri2, tak minta tolong UMNO puuunnn.... Kerja bodoh lah tuu..

    BalasPadam
  11. Yg cerdek pandai UMNO musnahkan.Tinggallah hampas pada UMNO KBB.
    Adakah ini kerja orang cerdik.
    UMNO KBB semakin mengharapkan orang bodoh.

    BalasPadam
  12. mamak husen buat hal lagi ke

    BalasPadam
  13. Apa susah-susah.Kita pangkah pembangkang sajalah.Baru padan muka depa yg ranggi tu.
    Siapa jadi YB pun kita semua macam itu juga.Yang senang lenang buat duit,harta dbs kroni mereka saja.

    Kita bebas undi siapa saja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagilah BN menang balik DUN Bandar Baru tuuuuhh.. PAS menang pun ghakyat Bandar Baru tak dapa apa pun. Pekan Serdang dan Pekan Bandar Baru macam pekan 50 tahu dulu. La ni Kerajaan PAS pi lah buat bagi elok sikit.

      Kemajuan Bandar Parit Buntar 1000 kali ganda lebih dari pekan Parit Buntar.

      Padam
  14. HIDUP PKR DI PARLIMEN KULIM/B.BARU.DUN B.BARU DAN DUN KULIM.

    BalasPadam
  15. Pencacai-pencacai dari Tingkat 6, Umno Negeri Kedah adalah perosak UMNO KEDAH. Dah berapa ribu duit UMNO dirompak sejak BASHAH jadi pengerusi .. ah .... HARAM JADAH pencacai BARUAH ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang dok marah kat tingkat 6 tu pasai paaa...?. Awt, dok tngasa puak tu dok buat kerja nak pelingkup PAS koot. Sabelum kalah PAS elok mengaku bahawa mereka banyak melakukan kesalahan kpada manusia dan alam, termasuk merobek hutan gunung inas Baling yg kononnya nak buat ladang rakyat, tetapi mmbotakkan bukit bukau itu demi mengkayakan kroni2 PAS.

      Padam
    2. Wahai Pencacai UMNO, PAS hanya membotakkan bukit bukau. Tapi UMNO pula menjalangkan wanita-wanita ISLAM tengok sajalah bekas Pengerusi BPUNK yang sanggup bayar RM 1.5 Juta untuk MENJALANG. Barua punya UMNO perabih duit rakyat saja.

      Padam
  16. Tkt 6.Bahagian penasihat utama.Perancnagan politik PRU 13 UMNO Kedah.UMNO sapu bersih.
    Pakar politik UMNO Kedah.

    BalasPadam
  17. Rakyat lebih baik sokong USTAZ AZIZAN dari sokong BASHAH yang mempunyai otak bertaraf LCE ... sama dengan otak-otak PENCACAI tingkat 6 UMNO bahagian sapu duit.

    BalasPadam
  18. PAS=UMNO=PKR 2x5 saja.
    Semua kelentong orang Melayu.

    BalasPadam
  19. Akhirnya PENCACAI UMNO tingkat 6 boleh gigit batang sendiri bila MUKRIZ menjadi MB bila Satu kajian oleh Universiti Utara Malaysia menyatakan bahawa anak kepada bekas perdana menteri, Datuk Mukhriz Tun Mahathir merupakan pilihan ramai sebagai bakal calon menteri besar Kedah. BASHAH boleh belah belah pencacai-pencacai tingkat 6. Kah Kah Kah

    BN mungkin tewas lebih daripada 60 peratus kerusi parlimennya di Sabah dalam pilihan raya umum akan datang, kata seorang penganalisis politik dari negeri itu.

    BalasPadam
  20. Nak jadi MB Kedah ini biarlah ada kelayakan yg baik sikit.

    Kalau setakat LCE/SPM mana rakyat nak confiden.
    Kalau nak jadi pemimpin UMNO sekadar nak tayang atau nak kejar kereta BMW/Mercedes/Harrier dsb macam dok ada hari ini.Rakyat akan tolak lah BN.

    UMNO lansung tak ada planning dan strategi/Dok harap
    asuk poket saja.Rakyat tahu semua ini.

    ramai si kitol dalam UMNO Kedah.

    BalasPadam
  21. Bukan itu sahaja, ramai juga pencacai UMNO dah boleh pencen masih cuba berkuasa di tingkat 6. Harap-harap mukhriz tendang pencacai-pencacai tua dan di gantikan dengan tenaga dan idea muda yang berkelayakan.

    Jangan bagi muka kepada kaki bodek dan pencacai tua yang telah lama tapi dah tak berguna kepada rakyat. Kalau bertanding, tentu kalah sebab dah di COP pencacai dan kaki bodek BASHAH.

    BalasPadam
  22. semua ini bukan lagi perjuangan'
    tempat cari makan nak hidup.
    itulah nasib umno.

    BalasPadam
  23. Mukriz bakal MB Kedah jika BN menang PRU 13 nanti.
    Inilah harapan rakyat agar Najib segerakan istihar yang Mukriz bakal MB Kedah nanti.
    Inilah impian pengundi BN Kedah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan setakat istihar Mukriz bakal MB, istihar juga penukaran kakitangan tingkat 6 terutama yang dah tak berguna tu asyik dok perabih duit UMNO dan kaum keluarga yang tak ada kelulusan untuk bekerja di tempat lain. Baru betul UMNO berubah. Selagi BARUA-BARUA tingkat 6 menyamun duit rakyat dengan projek-projek MONYET yang tak berguna selagi itu UMNO KEDAH akan menjadi BARUA tingat 6. Terutama BASHAH kini sudah menjadi bodoh gara-gara minyak gunaan yang telah digunakan pada badan dia.

      Padam
  24. Celaka Tkt 6 UMNO.

    Kenapa yg bising-bising dan dimana yg tak kena.
    Mereka bukan pergi tidur atau lena disitu.
    Mereka bekerja untuk UMNO/BN.
    Salahkah.
    Mampuih la kalau perangai orang UMNO macam ini.
    Dengki kesumat banyak sangat.

    Yg penting keutuhan UMNO.

    BalasPadam
  25. Depa pi buat kerja ? Depa reti buat kerja ka, mangkuk-mangkuk tingkat 6 tu. UMNO sepatutnya tendang pencacai yang masih berkuasa di tingkat 6. PENCACAI KAPARAT. NAJIBBBBBBB & MUKHRIZZZZZZZ, tolong tukar mangkuk hayun di tingkat 6 semua tak guna. PERABIH BERAIH AJER

    BalasPadam
  26. Apa problemnya.Hasil kajian Majlis Profesor Negara Kedah dapat BN/UMNo semula.

    Hendak apa lagi.BN menang Kedah Senang la.

    BalasPadam
  27. UMNO akan kalah teruk pada PRU 13 nanti

    BalasPadam
  28. mukriz tok sah dok mimpi la nk jadi MB Kedah,dia tu hantu raya perabis duit rakyat.

    BalasPadam
  29. kamiPAS sungai salleh serdang,sokong saifudin nasution bertanding di kulim/bandar baharu

    BalasPadam
  30. isu rezab melayu jadi jirat cina di sg kob apa pas/umno/pkr buat.
    mana yb-yb semua.

    BalasPadam
  31. dengak kata pas sokong buat jirat cina.

    BalasPadam
    Balasan
    1. wahai anak melayu sekalian....ingatlah perjuangkan balik kemenangan UMNO demi menaikkan kembali martabat kita orang islam..jgn suka menyalahkan orang lain yang sesama bangsa dengan kita..buat apa kita bebalah...nanti yg untung cina n india la..dah la tanah melayu banyak digadaikan untuk cina..cuba anda bezakan antara KUBUR ISLAM dgn JIRAT CINA..bayangkan nanti pd masa depan mana kita nak cari kubur sedara mara kita yg bertindan2 dan hilang mcm tu ja...ingat ya....

      Padam
  32. Kerja buat jirat Cina tuuu lah PAS, PKR dan PKR sokong. Saifuddin mampoih tak komen isu Jirat Cina Sg Kob niiihhhh....

    BalasPadam
  33. Betoi-betoi... Saifuddin nak kan banyak sokongan Cina di Kulim/Bandar Baru. Saifuddin tahu tanpa sokongan Cina memang PKR tak menang PRU13.

    BalasPadam
  34. umno kulim/bandar baru dan umno padang serai pun serupa diam kecut telok isu jirat cina.
    Juara Rakyat apa.tahi kucing.

    PAS pula takut sama DAP.
    itulah isu jirat cina.

    BalasPadam
    Balasan
    1. OK LAH, LA KITA CAKAP PASAI PEMBINAAN JIRAT CINA DI SUNGAI KOB YANG DIKEPALAI OLEH YB LIM SWEE NEE, ADUN PKR KULIM.

      KENAPA NAK CABAR UMNO/BN PULAK YANG HARUS AMBIK TANGGUNG JAWAB NAK BANTU SUPAYA PIMBINAAN JIRAT CINA TU DITANGGUH ATAU DIBATALKAN PEMBINAANNYA?. SEDANGKAN MASA KINI KERAJAAN NEGERI TELAH DIKUASAI OLEH PARTI PAS, PKR DAN DAP SALEPAS PRU13?. SAPA PUN JIKA DITANYA KUASA MENANGGUH ATAU MEMBATALKAN PEMBINAAN JIRAT CINA TERSEBUT ADALAH DIBAWAH KEKUASAAN KERAJAAN MASA KINI, IAITU PR (PAS, PKR DAN DAP).

      KINI APABILA TIMBUL ORANG RAMAI SUNGAI KOB TERUTAMANYA MELAYU (PAS + UMNO) MEMBANTAH PEMBINAAN JIRAT CINA TERSEBUT SAHINGGA HAMPIR TERJADI PERGADUHAN DAN MENJADI KES POLIS KERAJAAN NEGERI YANG MELULUSKAN PEMBINAANNYA KUNCI MULUT. WALAU PUN PADA SATU KETIKA YB DATO' AMIRUDDIN eXCO kERAJAAN NEGERI TERPAKSA MEMBUAT KENYATAAN AKHBAR, KATANYA TANAH TERSEBUT BUKAN RISEV MELAYU DAN TELAH LAMA DIBELI OLEH SAORANG TOKE CINA, MAKA ITU SEBABNYA KERAJAAN LULUSKAN UNTUK DIJADIKAN JIRAT CINA.

      SATELAH TIMBULA PERGADUHAN YANG DIKIRA HAMPIR TERJADI PERGADUHAN KAUM, KERAJAAN NEGERI MASIH BERDIAM DIRI SAOLAH LEPAS TANGAN DENGAN KEJADIAN YANG MUNGKIN BERULANG KEMBALI PERISTIWA HITAM SAPERTI 13 MEY. DAN PENDUDUK DG KOB MASIH MENYIMPAN DENDAM. ANDAINYA KERAJAAN PR (PAS, PKR DAN DAP) MASIH BERDIAM DIRI DAN TERUS MENGHALALKAN/MELULUSKAN DENGAN TIDAK MENARIK BALIK KELULUSAN YANG DIBERI ITU, SUDAH BARANG TENTU DENDAM PENDUDUK SUNGAI KOB AKAN MELETUS KEMBALI KEMARAHAN MEREKA.

      KINI ISI JIRAT CINA INI MASIH TIDAK MAHU DISELESAIKAN OLEH KERAJAAN NEGERI, SUDAH PASTI HINGGA PRU13, KERANA KERJAAN PR KEDAH MAHU MEMPERTAHANKAN UNDI KAUM CINA YANG MEMANG ADA KEPENTINGAN DENGAN KUBUR TERSEBUT.

      DAN INI BOLEH MEMBERI PERTOLONGAN UNDI KAUM CINA DI KULIM YANG AKAN MENGUNDI SAIFUDDIN YANG AKA BERTANDING SEBAGAI CALUN PKR DI kULIM/BANDAR BARU. INILAH STRATEGI PR NEGERI KEDAH YANG DIMINTA OLEH ANWAR IBRAHIM SUPAYA JANGAN LANSUNG MENGGANGGU KAUM CINA DI KULIM/BANDAR BARU WALAU PUN DENGAN ISU YANG KECIL. APATAH LAGI ISU BESAR SAPERTI ISU JIRAT CINA DI SUNGAI KOB INI.

      APALAGI KAUM MELAYU DI KULIM/BANDAR BARU, BERSATULAH, WALAU AHLI PAS ATAU UMNO MENOLAK PKR/SAIFUDDIN NASUTION.

      Padam
  35. kalau macam tu kenapa umno tak bangun untuk bertindak sebagai juara rakyat.
    katanya zaman bn dulu yg lulus.zaman kerajaan islam/kebajikan pas teruskan sahaja.

    bn/pas islam sama-sama bertanggung jawab.tak gitu ke yg jadi jirat cina.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kong kalikong hqmapa kata bn yang lulus nooo...?. Yang laksana Kerajaan PR

      Padam