Khamis, 9 Mei 2013

Depa Menang Terima, Depa Kalah Tak Terima...Najib.

Sewajibnya Lim Guan Eng juga bersuara lantang saperti Anwar Ibrahim menyatakan PRU13 harus diadakan semula kerana berlaku penyelewengan. Sabelum itu sewajibnya semua ADUN dan MP DAP yang menang dalam PRU13 meletakkan jawatan bagi membolehkan SPR mengadakan Pilihanraya Kecil saperti yang belaku di Mianmar.

Anwar yang menjadi gila menjerit disana sini sewajibnya meletakkan jawatan terlebih dahulu sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh. Nyatakan bahawa dia tidak menerima kemenangannya di Permatang Pauh. Sebaliknya Anwar beercakap mengatakan pilihanraya yang dijalankan oleh SPR tidak adil dan selewengan, kesemuanya tidak berasas. Jika mahu protes, dia kena letak jawatan dulu laaaahhh...

Pengerusi SPR dan Timbalannya telah menyatakan, jika berlaku salah laku dalam pengendalian pilihanraya, sesiapa pun individu yang tidak berpuas hati dan ada bukti salah dari etika pilihanraya saperti yang dikehendaki undang-undang, sila buat petision dalam masa 30 hari. Jika ada kes yang terang, boleh dibawa ka mahkamah. Keputusan mahkamah menghukum betul berlaku kesalahan mahmakamah akan menjatuhkan hukuman dan hukuman itu adalah muktamad.

Sebenarnya Anwar menjerit-jerit seumpama itu, adalah kerana kegagalannya memijak Putrajaya dan menjadi Perdana Menteri. Ini adalah janji beliau kapada pihak luar serta kaum Cina, bahawa dia tetap akan menjadi Perdana Meneri memerintah Malaysia. Ini pernah beliau berucap bahawa "Najib akan menjadi Ketua Pembangkang".

Sekarang kita mahu dengar Lim Guan Eng pula bersuara saperti Anwar.

3 ulasan:

  1. Anuwar Ibrahim
    Perdana Menteri 2 Tahun

    Kami semua warganegara China termasuk dari Malaysia, Singapura dan Tanah Besar China menyokong 100%
    Hidup Al Jubri

    BalasPadam
  2. Adakan pilihanraya semula di Penang, Selangor dan Kelantan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kerana pilihanraya kendalian SPR tidak telus, kita sokong Penang, Selangor dan Kelantan dikira semula.

      Lepas ni kita nak tengok perarakan bantahan DSAI/LKS diadakan di Kelantan pulak dan Terengganu pulak.

      Kita mahu PAS Kelantan sepak kepala dua ekoq perosak negara ni. PAS dah akui PRU yang lalu, terima keputusan rakyat.

      Padam