Isnin, 13 Mei 2013

CINA CAUVENIS/RESIS ADALAM LIM KIT SIANG...ADA KAUM CINA TIDAK RESIS, MEREKA UNDI BN.

Undi populer 51% pembangkang dan 49% Barisan Nasional bukan ukuran boleh menukar pemerintah di Malaysia. Hari ini Lim Kit Siang tuntut supaya Kerajaan BN mengalah kerana tidak dapat undi populer.

Elok Lim Kit Siang pindah ka Amerika Syarikat kerana disana keputusannya bergantung kapada undi populer, siapa dapat banyak undi dari rakyat parti yang berkenaan dilantik menjadi Presiden.

Sebaiknya Lim Kit Siang mengarahkan wakilnya dalam Jawatankuasa Penambahbaikkan Peranan SPR dalam pilihanraya, meminda peraturan bahawa kemenangan yang boleh membentuk Kerajaan berasaskan undi polpuler.

Sebenarnya, Lim Kit Siang hanya berniat nak memaklumkan kapada rakyat bahawa pembangkang populer dikalangan rakyat, maka itu sebabnya banyak rakyat memberi undi kapada pembangkang.

Tapi pembangkang perlu faham bahawa dinegara Malaysia, keputusan pilihanraya yang membolehkan sesebuah parti memerintah negara adalah berdasar kapada kemenangan dikawasan Parlimen dan Dewan Undangan Negeri. Parti mana yang lebih kursi walau satu kursi pun, itulah parti yang akan menjadi pemerintah. Contohnya yang pernah berlaku di Kelantan. Kerajaan PAS Kelantan menang 2 undi disatu kawasan DUN menjadikan PAS lebih satu kursi, maka PAS memerintah negeri Kelantan.

Sekarang Lim Kit Siang menjaja pula, ada 20 ka 23 kursi Parlimen yang akan dibuat petision oleh DAP. Kononnya dengan petision ini, Kerajaan BN diperingkat puasat akan tumbang. Kenapa Lim Kit Siang begitu bodoh menyarankan isu saperti ini. Dia ingat orang semua batang kayu ka. Lim Kit Siang harus ingat bahawa patision yang dibawa ka Mahkamah boleh dibuat macam cokkodok ka?... puuuihh...

Lim Kit Siang boleh cakap begini, kami berjuang sampai keperingkat ini, kerana kami DAP nakkan Malaysia ini diperintah oleh DAP. Lim Kit Siang bercakap kapada orang ramai dengan ayat saperti itu lagi baik. Jangan cakap politik lah LKS..... sekarang ini kita telah banyak sedar bahawa matlamat pemimpin DAP adalah ituuuuu yang sebenarnya. LKS cakap lah dimana-mana pun, semua rakyat telah sedar dan tahu (kelibat ikan diair sudah diketahui jantan betinanya), matlamatnya, perjuangan DAP parti cauvenis/resis awak itu adalah untuk memerintah negara ini.

Makaaa... dengan itu sedarlah wahai LKS awak sedang mengheret umat Melayu/Islam yang kononnya perjuangan awak adalah perjuangan rakyat yang kami kira perjuangan awak adalah sama dengan perjuangan Kominis zaman dzarurat. KONON ITU PERJUANGAN RAKYAT. Sebaliknya LKS harus sedar bahawa umat Melayu/Islam telah pun sedar yang mana boktinya dikawasan-kawasan Melayu diseluruh negara 75% daripadanya jatuh katangan calun BN/Melayu. Bokti ini kita lihat disetiap Daerah Mengundi disemua kawasan, dimana-mana sahaja banyak pengundi Melayu BN menang dan dimana-mana sahaja Daerah Mengundi yang banyak pengundi kaum Cina DAP atau PKR menang.

Perpecahan begini amat ketara, semuanya gara-gara DAP yang cauvenis/resis dalam perjuangannya. Apa pun fahaman ini dibawa oleh LKS bukan semua masyarakat Cina bersetuju dengannya. Keputusan di Daerah Mengundi yang 100% pengundi Cina, masih banyak lagi BN memperolehi undi. Mereka yang ada kesedaran dan membenci perjuangan LKS masih memberi undi kapada BN. Cina yang saperti ini adalah kaum Cina yang perlu kedamaian yang masih berterima kasih kapada Kerajaan BN.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan