Isnin, 28 Jun 2010

NASIB PEMBANGKANG (pr) DIHUJUNG JARI DAN LIDAH ANWAR IBRAHIM

Anuwar Ibrahim mengakui hari ini bahawa beliau tidak akan menjadi Presiden PKR.Inilah dia kelincahan Penasihat PKR ini bermain politik. Dia samasekali tidak mahu, tetapi dia mahu menjadi Pengerusi PR. Kehebatannya tidak ada sesiapa pun ahli politik di dunia, apa tah lagi di Malaysia yang setanding dengannya. Kita sentiasa tercari-cari apakah resepinya Anwar Ibrahim berjaya berbuat demikian?.

Daripada beliau menjadi pemimpin pelajar, menjadi Presiden/pemimpin Pertubuhan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia {PKPIM), menjadi Presiden ABIM dan terus menjadi Presiden WAY sadunia. MenghentamKerajaan disana sini. Mengepalai demonstrasi Baling. Bersyarah dipentas PAS dan akhirnya menyertai UMNO bersyarat. Kerana, TDM mahukan, langsung memberi tempat yang istimewa kapadanya sahingga beliau lupa diri dengan melakukan apa saja yang dia mahu disamping beliau mendapat rakan2 yang menasihatinya mengguna dan melancarkan berbagi stratiji menaikkan beliau hingga kakemuncak.

Timbalan Presiden UMNO, Timbalan Pedana Menteri dan Menteri Kewangan.

Inilah dia jawatan tertinggnya dalam Kerajaan BN. Kerana lupa diri, berlaku beberapa kelemahan hati dan pemikian beliau, beliau melakukan banyak kesilapan, kesalahan yang mana perlakuannya itu sentiasa diperhatikan oleh TDM yang mendapat berbagai info dari berbagai sumber yang reliven untuk diambil tindakan oleh TDM.

Anwar Ibrahim di pecat dari menjadi ahli UMNO dan tergugurlah semua jawatan yang disandangnya. Angkara itu PRU tahun 99, BN kalah banyak kursi. PRU tersbut BN sudah terlalu sakit.

Mengimbau kembali kekuatannya dalam PRU tahun 99, Anwar Ibrahim dengan kekuatantidak seberapa, PRU tahun 2004 partinya patah sayap. Satelah keluar penjara, beliau terbang kaluar negara, kononnya bekerja mencari makan di beberapa Universiti. Di sana beliau tidak membuang masa, bekerja keras mendapatkan nasihat berguna demia kepentingan politik untuk dirinya daripada kawan2 di USA, Britain dan Eropah. Disana beliau berhabis-habisan bergerak dengan menggunakan fundernya Nazri Abdullah yang sekarang bermastautin di London.

Di Britain beliau mengambil nasihat berdasar kapada sejarah Kemerdekaan Malaysia, bahawa merdekanya Malaysia adalah kerana dasar jusulai, iaitu memberi hak sama menjadi kerakyatan kapada Melayu, Cina dan India. Inilah dasar dipegang Anwar Ibrahim yang mana dia menggunakannya dalam kempenya dalam PRU12 tahun 2008, bahawa kaum Cina dan kaum India misti diberi janji yang meyakinkan. Untuk kaum Cina jadi TPM II dan untuk kaum India melaksanakan tuntutan Hindraf. Kempen ini berjaya. Seluruh pelusuk bandar, kampong dan desa ini yang di warwarkan oleh Anwar Ibrahim. Sahingga malam terakhir, satu teknik yang tidak dijangka oleh BN, Anwar Ibrahim bersyarah entah tidak di ketahui dimana tempatnya, tetapi seluruh pelusuk negara, termasuk di Naka, Kedah suara dan syarahan Anwar Ibrahim dapat didengar. PR menggunakan teknik siaran langsung melalui internet, menyalur ka TM strimix (teknik yang canggih ini tidak digunakan oleh BN) dan dipancar ka skrin besar dihadapan beribu-ribu rakyat. Katanya di setiap kawasan Parlimen paparan sebegini di buat oleh PR. Siaran ini tidak dibuat disetiap DUN, kerana matlamat Anwar Ibrahim ialah menguasai Parlimen, Putrajayaaaaaaa..........

Sekarang dengan frfomen Anwar Ibrahim pada PRU tahun 2008, semua parti yang bersekongkol denganya, iaitu PAS dan DAP amat yakin bahawa Anwar lah yang merupakan tokoh yang boleh menggoncang kesetabilan BN.

Sekarang pula, frfomen itu menjadi getir dan terumbang ambng saperti kiambang dipermukaan air. Pertelingkahan demi pertelingkahan, pergeseran demi pergeseran, ketidakpercayaan antara sesama kepimpinan dalam PKR itu sendiri menjadikannya, kiambang menunggu masa ianya hanyut di bawa banjir.

Mereka (PAKATAN - pkr, pas dan pas) sekarang sudah semakin mengincup, PKR tiada lagi boleh diharap sebagai tiang seri yang sekuat dulu. Azmin Ali yang bodoh berpolitik diberi kepercayaan 1000% oleh kepimpinan PKR menjadikan krisis dalaman yang teramat parah. Karpal Sing (Presiden DAP) tahu situasi ini. Hj Hadi juga sudah tentunya tahu keparahan krsis dalaman PKR ini. Semua ketua negeri yang di perintah PR juga tahu dan merasai bahangnya, tidak dapat tidak akan menimpa mereka.

LIDAH DAN JARI ANWAR IBRAHIMLAH MENENTUKAN NASIB PAKATAN (pengkhianat rakyat)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan