Isnin, 8 April 2013

JADI KELANGKELIBUT KUIN UMNO YANG KENA....

Hari ini dalam akhbar harian Azizan Razak buat cerita baru tuduh UMNO dibelakang menyebabkan 1000 pelajar KUIN terpaksa berpindah randah dan menysahkan ibu bapa. Konon katanya, UMNO yang buat lapuran kapada KPT yang KUIN telah menempatkan 1000 pelajar dalam dewan kuliah di KUIN Kuala Ketil. Kerana lapuran yang UMNO buat kononnya, menyebabkan Pegawai-Pegawai dari KPT telah datang dan mengarahkan pelajar-pelajar dipindah katempat kain. Jika tak di atur asrama pelajar-pelajar tu KUIN akan dikenakan denda.

Mudah sangat Azizan menuduh UMNO. Apa, Azizan anggap pelajar-pelajar KUIN lembu ka, pelajar sendiri tak boleh ripot ka kapada KPT ka bahawa mereka disiksa begitu?. Kerana mereka dipindah mengejut ka KUIN Kuala Ketil, keadaan menjadi kelangkabut, sahingga memaksa pelajar-pelajar dengan perkakas mereka berselerak, letak mereka pulak dalam dewan kuliah. Tang mana nak kencing, tang mana nak berak, tang mana nak belajar tang mana nak mandi?. Sudah tentu di dewan kuliah, bilik airnya satu dan kecil. Tak lojik langsung kerja Pentadbiran KUIN nih.

Kesemua masaalah kerana kebodohan Pentadbiran KUIN pelajar-pelajar jadi kelangkabut, UMNO juga yang dituduh. Salah pentadbiran KUIN yang dipengerusikan oleh Azizan Razak, Ustaz Azizan tak mau mengaku. Kerja 'baling batu sekeling tangan' ni pun satu hal juga.

Jika ditinjau dimana-mana IPT seluruh negara ini, tak ada satu pun IPT samaada IPTA atau IPTS yang pernah berlaku sapertimana yang berlaku macam berlaku kapada KUIN.

Yang jadi kelangkabut macam ni semua niiii, kerana Ustaz Azizan yang bengong niiii...lah. Kerana nak bagi tahu rakyat bahawa KUIN yang berjaya dibina dan pelajar-pelajar boleh belajar ditempat baru, idah dan cantik, maka Azizan paksa juga pentadbiran KUIN menjalankan kerja-kerja pemindahan itu, sebab dekat dengan PRU.

Sekarang pelajar-pelaja ditempatkan dimerata-rata tempat, termasik disabuah PLKN dekat Baling. Pelajar-pelajar terpaksa naik bas untuk ka kuliah yang jauhnya beratus baratus kilomiter.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan