Ahad, 7 April 2013

PHAHRULRAZI KENA KURUNG, ADA PASAAAAIIIII.....

Ustaz Azizan kata dia tetap akan bertanding di DUN Sungai Limau. Dia rebah di Pejabat PKR di KL baru-baru ini adalah satu pertanda baik untuk diri beliau. By hook or by crook dia tetap bertanding.

Kerana Ustaz Azizan tetap dengan pendiriannya, yang nyata kumpulan Phahrulrazi termasuk Dr Ismail dan Nasir Mustafa dari sekarang sudah memikirkan bahawa jika mereka bertanding di DUN yang mereka sandang sekarang dan menang, pun sudah pasti mereka (Dr Ismail dan Phahrulrazi) jangan diharap mendapat kembali jawatan mereka sebagai Exco Kerajaan Negeri. Mereka hanya akan menjadi ADUN biasa.

Pertelingkahan politik antara Ustaz Azizan dan kumpulan Phahrulrazi bukan satu pertelingkahan kecil, tetapi cukup besar.

Peristiwa mengurung Phahrulrazi di Sekolah Ugama Bukit Besar. Nasib baik Ustaz CIK Pi menghubungi Pahrulrazi melalui talipon semasa beliau dalam perjalanan katempat ceramah di suatu tempat di Sungai Limau. Satelah mereka dapat berhubung, Ustaz Cik Pi ajak Phahrulrazi singgah di sekolahnya di Bukit Besar untuk minum dan sembang. Apabila Phahrulrazi masuk dan munum serta sembang, gard kunci pintu pagar. Phahrulrazi nak keluar dah tak boleh hingga dua jam baru Ustaz Cik Pi bagi dia keluar. Apabila beliau tiba ditempat ceramah, majlis dah selesai.

Rupa-rupanya, Ustaz Cik Pi dah tahu, majlis ceramah dianjur oleh individu musuh Ustaz Azizan yang mana asalnya nak dianjur bersama Ranting PAS kampong tersebut, tapi JK PAS kampong tersebut tak setuju. Individu musuh Azizan tetap juga menganjurkannya, tempat dirumah beliau sendiri.Terjadi pertengkaran. Kata mereka jika Phahrulrazi datang juga JK Cawangan penyokong Ustaz Azizan nak hantam Phahrulrazi. Perselisihan ini di ketahui Ustaz Cik Pi. Maka Ustaz Cik Pi menahan Phahrulrazi supaya jangan ketempat ceramah, tapi tidak diberitahu kapada Fahrulrazi.

Cerita sebenarnya, Ustaz Azizan telah mengarahkan penyokongnya di Cawangan tersebut, jangan benarkan Phahrulrazi berceramah di disitu.

Nasib baik Phahrulrazi tak pergi, jika tidak memang kepala Phahrulrazi kena penggal.

Mendengar cerita benar ini, saya fikir pengikut PAS memang ada pengaruh syu'ah. Berani gila....

4 ulasan:

  1. he he he he,
    di pokok sena apa cerita.
    nampak gaya dah nek berselerak dab tertabur,
    mat suden dah umum dia jadi calon,
    sahlan pun jadi calon.

    panas sekarang dipokok sena.

    hanyut lagi kali ini.

    pas/umno dikedah serupa sahaja,
    gila kuasa dan pangkat.

    BalasPadam
  2. Elok juga tuuuu...nama Sahlan timbul di Pokok Sena, bagi Mahfuz jangan dok melampau laaaahhh... dengaq cerita Mahfuz nak cabut dari kawasan Parlimen Pokok Sena. Sahlan walau pun abang Sifuddin Nasotiun, dia ada prinsip dari segi perjuangan Islam, Melayu dan ketatanegaraan.

    Tang Mat Sudin tuuuu.... biaq pi kat dia lah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. 'Ketidakpercayaan'. Itu ayat DS Najib yang terakhir. Ingat tu....!!!!. Mat Sudin dulu Setiausaha Sulit Timbalan Ketua Menteri Pulau PinangDr Ibrahim Saad.....????

      Padam
  3. pokok sena hanyut lagi kali ini dengan sahlan sekali.
    semua ini angkara mat suden yg ego dan bongkak.
    orang tak pandang lagi setpol pm ke .
    sahlan pun eloklah dia masuk dalm selimut mat suden.
    orang pun dah meluat kalau perangai macam ini.
    kalau setpol pn pun buatlah contoh yg elok.
    awat pokok sena ini mat suden/sahlan yg punya.

    sorry la.
    kami bukan bergantung hidup dgn duit umno atau makan gaji dgn umno.

    BalasPadam